Партнерство між Центром забезпечення виробництва АТ «Укрзалізниця» (далі – ЦЗВ) та постачальниками УЗ, стало об’єктом серйозних сумнівів та критики, про це інформаційному порталу Railway Supply розповів Повноважний представник ТОВ «ЛЕБЕДИНСЬКИЙ МБДЕ ЗАВОД «ТЕМП», Денис Корольов.
Далі Повноважний представник ZAVODTEMP – українського виробника гальмівного обладнання для залізниць та метрополітенів розповідає про наступне:
Однією з основних проблем є видача рознарядок від ЦЗВ на постачання товарів та матеріалів у той час, коли попереднє постачання ще перебуває в роботі.
Це призводить до серйозних затримок та зривів строків постачання, що, у свою чергу, призводить до виставлення претензій та накладення штрафів на постачальників, а також списання банківських гарантій.
Наше підприємство у 4-му кварталі 2023 року зіткнулося з абсурдною ситуацією, за підсумком якої, підприємство залишилося без засобів для існування, розвитку та коштів на виробництво дефіцитних товарів, які в Україні не виробляють, а вони дуже важливі для залізничної галузі щодо безпеки руху.
За підсумками проведених тендерних процедур, ЦЗВ УЗ підписало договір із нашим підприємством у серпні 2023 року.
При прийнятті рішення про участь нашого підприємства в тендерній процедурі, фахівцями нашого підприємства було здійснено розрахунок можливостей випуску продукції в кількості та строках заявлених у самій процедурі, де середньомісячний обсяг становив 300 одиниць товарів, що випускаються на місяць, за потужності підприємства в 350.
Іншими словами, ми чітко розуміли, що впораємося з цим замовленням! Але все склалось, не як гадалось…
Першу рознарядку ми отримали 15.09.2023 на 190 одиниць товару.
Поки рознарядка від 15.09.23 року була в роботі, ЦЗВ надсилає нову від 25.09.23 року на 250 одиниць товару, що вже на 90 одиниць товару більше, ніж місячна потужність нашого підприємства!
Рознарядка від 25.09.23 року була в роботі, коли нам надсилають чергову рознарядку від 23.10.23 року ще на 300 одиниць товару.
З рознарядкою від 15.11.23 було все теж саме…
Ми використовуємо усі можливі ресурси компанії, щоб виконати замовлення, але за рахунок накладки однієї рознарядки на іншу наше підприємство вибилося з графіків і останню поставку затримало … але усього на 2 календарні дні!
Ми вважаємо, що затримка не зашкодила діяльності АТ «Укрзалізниця», не завдала УЗ шкоди, тим більш, що рознарядки виходили за межі наших можливостей, які ми повідомляли раніше, але…далі ще цікавіше…
Ми зіткнулися у цьому випадку з умисним затягування прийому нашого Товару з боку уповноваженого представника ЦЗВ УЗ, з надуманих причин:
– Представник не може прочитати супровідні документи, а фахівці Постачальника пояснюють де і як;
– Представник каже, що потрібно переробити Сертифікати та паспорти через те, що у тендері вони були кольоровими (зразки), а ВТК Постачальника роздрукувало чорно-білими;
– Представник не може прочитати номери та/або умовний номер підприємства (клейма) з невідомих причин…
У Договорі не зазначені та не регламентовані усі ці питання…
Після телефонних роз’яснень уповноважена особа представника ЦЗВ УЗ приймає Товар, але не датою поставки, а на два-чотири дні пізніше!!!
Оскільки, вищезгадане не врегульовано Договором, тому ми вбачаємо в цьому систематичну недобросовісну поведінку з боку ЦЗВ.
За підсумками, все вищевикладене призвело до того, що ЦЗВ УЗ списав банківську гарантію, виставив претензію з 15% штрафом, і в додаток виставив 0,1% суми за кожен день прострочення поставки Товару!
Таким чином, дії представника ЦЗВ УЗ завдали нашому підприємству збитків, залишили наш персонал без коштів на існування!
І так за всіма укладеними з нашим підприємством Договорами…
Складається таке враження, що АТ «Укрзалізниця» в особі Департаменту закупівель не усвідомлює те, що відбувається сьогодні з нашою Україною, їм не зрозуміти відсутність електроенергії через теракти з боку агресору, їм не зрозуміти те, що йдуть збої у виробництві виливків через те, що відбувається на кордоні Україна – Польща!
Ось така «боротьба» відбувається з національним виробником під час війни!
Постає питання: чи робить Департамент закупівель УЗ це навмисне?
Створення ситуацій, що призводять до штрафів для постачальників, може бути частиною стратегії для скорочення витрат УЗ, або навіть для особистої вигоди…
Такі дії завдають шкоди репутації самій УЗ, та можуть призвести до серйозних наслідків у довгостроковій перспективі!
Виникає враження, що керівництво Департаменту закупівель АТ “Укрзалізниці”, відповідального за роботу ЦЗВ, ведучи політику жорстких санкцій, спеціально підводять постачальників під штраф руками ЦЗВ!
Якщо такі практики справді мають місце, ми просимо провести ретельне розслідування і вжити відповідних заходів, щоб запобігти подальшим порушенням і відновити довіру з боку постачальників.
Загалом, ця ситуація викликає серйозні сумніви щодо чесності та прозорості партнерської роботи ЦЗВ УЗ з постачальниками.
Необхідно, щоб компетентні органи провели перевірку та вжили заходів для усунення таких порушень!
Тільки так можна забезпечити рівноправну та взаємовигідну співпрацю усіх сторін у залізничній галузі!
Компанія звертається до Свириденко Юлії Анатоліївни, першого віце-прем’єра — міністра економіки України з проханням розібратися в ситуації, що склалася.
З огляду на серйозність ситуації та потенційних негативних наслідків для всіх сторін, можливо, варто звернути увагу на цю проблему вищому керівництву країни.
Ми надіємося, що звернення до Свириденко Юлії Анатоліївні, першого віце-прем’єра — міністра економіки України, зможе допомогти пролити світло на ситуацію, та виявити можливі порушення, вжити заходів для покращення партнерських відносин та процесу постачання товарів та послуг на УЗ.
Знищення національного виробника – це одна з головних проблем, з якими, на жаль, стикаються зараз національні виробники.
У багатьох випадках це відбувається внаслідок навмисних дій з боку державних органів та великих державних компаній. Ось і наше підприємство зіткнулося з подібною ситуацією…
Після багатьох місяців успішного промислового виробництва, нашому підприємству було завдано серйозної шкоди!
Ми вважаємо, винуватцем цього стало АТ «Укрзалізниця», яке заподіяло шкоди нашій компанії.
Ці зриви поставок та виставляння претензій – це лише частина проблеми….
На жаль, в цей час, українським виробникам необхідно боротися за свої права та захищати свої інтереси. Ми не можемо припустити, щоб українська промисловість була пригнічена таким чином!
Українська держава повинна підтримувати та захищати українського виробника – це спільне завдання всього суспільства!
Ми повинні об’єднатися, досягти змін та перемогти!
Повноважний представник
Денис Корольов
Comments